Szczegółowe studia i pomiary techniczne

Szczegółowe studia i pomiary drogowe mają na celu uzyskanie materiałów pomiarowych, dotyczących obranego i przewidzianego do budowy wariantu trasy drogowej. Pomiary te powinny być poprzedzone czynnościami pozwalającymi na prowadzenie robót w terenie. Do czynności takich należy przede wszystkim zorganizowanie i wyposażenie jednej lub kilku partii pomiarowych (dla większych odcinków trasy). Ponadto przewidziane są następujące czynności a) dokładne zapoznanie się z trasą drogową; torowych (przede wszystkim podanie trasy); b) zezwolenie na prawo wejścia na grunt; c) dla odcinków zalesionych - zezwolenie na cię...

Badanie stanu ogólnego istniejącej drogi

Przy zbadaniu stanu ogólnego istniejącej drogi należy brać pod uwagę również czynniki następujące 1) stan nawierzchni drogi istniejącej jako. podłoża projektowanej nawierzchni ulepszonej, w niektórych przypadkach obliczenia ekonomiczne wykazują celowość wykonania na danej nawierzchni tego czy innego typu nawierzchni ulepszonej; niekiedy natomiast jest celowe zerwanie resztek nawierzchni istniejącej, zamiast jej wzmocnienia lub remontu; 2) warunki przebudowy i wyprostowań tras drogowych w miejscowościach zabudowanych i w ich pobliżu, a mianowicie, czy opłaci się wyprostowanie trasy położonej w niesprzyjający...

Charakterystyczne kształty terenu

Obecnie w praktyce inżynierskiej prawie powszechnie stosowane są plany terenowe i mapy podające rzeźbę terenu za pomocą warstwic. Warstwice prowadzi się zazwyczaj dla danego terenu w jednakowych odstępach wysokości, przy czym odstępy te. mogą być mniejsze lub większe, zależnie od przeznaczenia planu warstwicowego, charakteru rzeźby terenu i skali planu. Na mapach, które mają za zadanie określenie terenu w skali ogólnej, stosuje się warstwice w odstępach h = 10 m lub jeszcze większych. Jeśli trzeba dokładnie określić trasę na mapie warstwicowej, żeby następnie przenieść ją z mapy w teren lub też usta...

Uklad moczowy

Ogólnie wskaźniki porównawcze, z których korzystamy przy porów- nywaniu różnych wariantów trasy drogowej, dzielimy na następujące grupy. 1. Wskaźniki eksploatacyjne 1) długość trasy L w km oraz współczynnik wydłużenia trasy (l = o gdzie Lo oznacza odległość między punktami końcowymi trasy drogowej mierzoną w prostej powietrznej; 2) płynność trasy, czyli ilość prostych i łuków, ich długość oraz suma skrętów kierunków tra.sy w stopniach; 3) pochylenie trasy określane długością odcinków o spadkach naj- większych dopuszczalnych; 4) ilość skrzyżowań w poziomie-z kolejami i innymi drogami, z...

Najnowsze zdjęcia w galerii beton-dekoracyjny.net:

331#koszt studni głębinowej , #płytka klinkierowa , #pilaster blog , #blogi budowlane , #perlitobeton , #dostawca energii , #panele fotowoltaiczne opłacalność , #domy w stylu skandynawskim , #narożnik davos , #joniec ogrodzenia ,