Ogólnie wskazniki porównawcze, z których
Ogólnie wskaźniki porównawcze, z których korzystamy przy porów- nywaniu różnych wariantów trasy drogowej, dzielimy na następujące grupy. 1. Wskaźniki eksploatacyjne 1) długość trasy L w km oraz współczynnik wydłużenia trasy (l = o gdzie Lo oznacza odległość między punktami końcowymi trasy drogowej mierzoną w prostej powietrznej; 2) płynność trasy, czyli ilość prostych i łuków, ich długość oraz suma skrętów kierunków tra.sy w stopniach; 3) pochylenie trasy określane długością odcinków o spadkach naj- większych dopuszczalnych; 4) ilość skrzyżowań w poziomie-z kolejami i innymi drogami, zwła- szcza drogami przeznaczonymi do ruchu samochodowego; 5) szybkość ruchu ciężarowego i osobowego oraz warunki bezpieczeń- stwa ruchu (ilość i długość przejazdów przez miejscowości, wa- runki widoczności pionowej i poziomej itp.) 6) ilość obiektów drogowych, zwłaszcza obiektów o dużym świetle, (kosztownych). 11. Wskaźniki ekonmiczne (ogólnogospodarcze) 1) obsługa poszczególnych miejscowości przez trasę projektowaną (z uwzględnieniem centrów administracyjnych, przemysłowych, rolniczych itp.); 2) warunki koordynacji przewozów drogowych danej trasy z innymi komunikacjami; 3) ogólna wysokość nakładów inwestycyjnych; 4) koszty własne przewozów (ruchu drogowego); . 5) koszty roczne bieżących remontów nawierzchni oraz koszty roczne utrzymania drogi; 6) ważniejsze korzyści gospodarcze, jakie powstają dla gospodarki narodowej wskutek budowy lub przebudowy drogi. [przypisy: lekkie ścianki działowe, wełna mineralna isover, joniec ogrodzenia ]