Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Posts Tagged ‘Kabiny Sanitarne’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Wyniki badań w terenie pozwalają na wytypowanie wariantów trasy, a jeśli wariantów nie ma, ponieważ kierunek trasy jest oczywisty, umożliwiają one bardziej sprecyzowane ustalenie trasy bezpośrednio przed przystąpieniem do pomiarów szczegółowych. Rozmiary robót związanych ze zbadaniem wstępnym trasy w terenie w znacznym stopniu zależą od znaczenia gospodarczego trasy. Trasy magistralne (dalekobieżne, o nawierzchni ulepszonej) ze względu na swoje znaczenie, na koszt realizacji i koszty eksploatacyjne wymagają większego zakresu studiów i prac pomiarowych dla wyjaśnienia możliwości osiągnięcia jak największych oszczędności na kosztach budowy oraz dla ustalenia najbardziej celowego przebiegu trasy, aby w wyniku osiągnąć największe możliwe oszczędności na kosztach utrzymania i ruchu. Trasy lokalne mają ograniczone znaczenie i koszt inwestycyjny ich jest zazwyczaj mniejszy; w takich przypadkach stosuje się nawierzchnie niższych typów. Zakres robót, ze względu na szerokość drogi, jest mniejszy, a zatem i koszty budowy, jak również koszty utrzymania i ruchu dla dróg tego typu, są dla gospodarki narodowej mniejsze. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘Kabiny Sanitarne’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Trasa drogi dobrze dopasowana do terenu Zasadą jest, że ogólny kierunek trasy na każdym jej odcinku i między sąsiednimi punktami stałymi po- winien jak najbardziej zbliżać się do prostej linii powietrznej łączącej dwa punkty krańcowe tego odcinka. Jednak przy najbardziej sprzyjających warunkach tereno- wych należy ze względu na warunki ruchu unikać zbyt długich klerun- ków prostych, jako powodujących w eksploatacji zmniejszenie bezpie- czeństwa ruchu ze względu na ich nużące działanie na kierowcę. Drugim zasadniczym warunkiem jest harmonijne dostosowanie trasy drogowej Do otaczającego krajobrazu. Dla każdego rodzaju terenu i dla każdego rodzaju drogi warunek ten powi- nien przedstawiać się inaczej. Na przykład nie jest naturalna zbyt duża ilość zakrętów trasy drogowej w terenie płaskim, jak również nienatu- ralne są zbyt długie proste w terenie górskim, przecinające wiele wznie- sień i zaqłębień terenu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘Kabiny Sanitarne’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Na mapach w dużej skali po oznaczeniu punktów stałych, przeniesio- nych z mapy w skali mniejszej należy określić bardziej dokładnie obrane warianty trasy, w oparciu o bardziej szczegółowe dane dotyczące rzeźby terenu, warunków sytuacyjnych itp. Na mapach tego rodzaju należy nanieść również przejścia przez rzeki i potoki (w dalszych pracach pomiarowych zostaną one dokładnie wy- znaczone), nanieść bardziej szczegółowy przebieg wariantów trasy mię- dzy punktami krańcowymi danego odcinka z uwzględnieniem miejsco- wości i dojazdów do nich), ustalić wstępnie tzw. odcinki trudne trasy, np. odcinki o znacznych spadkach, błotniste itp., ustalić dokładnie od- cinki dróg istniejących nadające się do wykorzystania dla nowej trasy, ustalić bardziej dokładnie dojazdy do miejscowości, określić stopień trudności prac studiów i pomiarów polowych oraz potrzebne studia i po- miary do opracowania ewentualnych wariantów trasy. W czasie wyjazdu w teren 1) na podstawie stwierdzonych w terenie warunków geologicznych,. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘Kabiny Sanitarne’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Na trasowanie drogi mają wpływ następujące czynniki a) warunki ruchu i eksploatacji, b) warunki geologiczne i gruntowe, c) warunki śniegowe i panujące wiatry, d) nawiązanie do istniejącej sieci drogo- wej, e) usytuowanie trasy w stosunku do osiedli. Warunki ruchu i eksploatacji Zasadniczym warunkiem jest zachowanie możności ruchu z szybkością. podstawową na całości trasy lub przynajmniej na pewnych jej odcin- kach mających większe znaczenie dla ruchu. Jednocześnie należy pa- miętać o zachowaniu odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu, a więc o konieczności za- stosowania wszystkich u- rządzeń wpływających na podnieslenie bezpieczeń- I stwa ruchu, jak przechy- łek na łukach, ramp dro- gowych, krzywych przejś- ciowych, zachowania wa- runków widoczności pia- nowej i poziomej itp. Najmniejsze dopuszczal- ne promienie łuków przyj muje się zazwyczaj na podstawie przepisów tech- nicznych dla danej kate- gorii drogi. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries