Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Wyniki badań w terenie pozwalają na wytypowanie wariantów trasy, a jeśli wariantów nie ma, ponieważ kierunek trasy jest oczywisty, umożliwiają one bardziej sprecyzowane ustalenie trasy bezpośrednio przed przystąpieniem do pomiarów szczegółowych. Rozmiary robót związanych ze zbadaniem wstępnym trasy w terenie w znacznym stopniu zależą od znaczenia gospodarczego trasy. Trasy magistralne (dalekobieżne, o nawierzchni ulepszonej) ze względu na swoje znaczenie, na koszt realizacji i koszty eksploatacyjne wymagają większego zakresu studiów i prac pomiarowych dla wyjaśnienia możliwości osiągnięcia jak największych oszczędności na kosztach budowy oraz dla ustalenia najbardziej celowego przebiegu trasy, aby w wyniku osiągnąć największe możliwe oszczędności na kosztach utrzymania i ruchu. Trasy lokalne mają ograniczone znaczenie i koszt inwestycyjny ich jest zazwyczaj mniejszy; w takich przypadkach stosuje się nawierzchnie niższych typów. Zakres robót, ze względu na szerokość drogi, jest mniejszy, a zatem i koszty budowy, jak również koszty utrzymania i ruchu dla dróg tego typu, są dla gospodarki narodowej mniejsze. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Trasa drogi dobrze dopasowana do terenu Zasadą jest, że ogólny kierunek trasy na każdym jej odcinku i między sąsiednimi punktami stałymi po- winien jak najbardziej zbliżać się do prostej linii powietrznej łączącej dwa punkty krańcowe tego odcinka. Jednak przy najbardziej sprzyjających warunkach tereno- wych należy ze względu na warunki ruchu unikać zbyt długich klerun- ków prostych, jako powodujących w eksploatacji zmniejszenie bezpie- czeństwa ruchu ze względu na ich nużące działanie na kierowcę. Drugim zasadniczym warunkiem jest harmonijne dostosowanie trasy drogowej Do otaczającego krajobrazu. Dla każdego rodzaju terenu i dla każdego rodzaju drogi warunek ten powi- nien przedstawiać się inaczej. Na przykład nie jest naturalna zbyt duża ilość zakrętów trasy drogowej w terenie płaskim, jak również nienatu- ralne są zbyt długie proste w terenie górskim, przecinające wiele wznie- sień i zaqłębień terenu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Na mapach w dużej skali po oznaczeniu punktów stałych, przeniesio- nych z mapy w skali mniejszej należy określić bardziej dokładnie obrane warianty trasy, w oparciu o bardziej szczegółowe dane dotyczące rzeźby terenu, warunków sytuacyjnych itp. Na mapach tego rodzaju należy nanieść również przejścia przez rzeki i potoki (w dalszych pracach pomiarowych zostaną one dokładnie wy- znaczone), nanieść bardziej szczegółowy przebieg wariantów trasy mię- dzy punktami krańcowymi danego odcinka z uwzględnieniem miejsco- wości i dojazdów do nich), ustalić wstępnie tzw. odcinki trudne trasy, np. odcinki o znacznych spadkach, błotniste itp., ustalić dokładnie od- cinki dróg istniejących nadające się do wykorzystania dla nowej trasy, ustalić bardziej dokładnie dojazdy do miejscowości, określić stopień trudności prac studiów i pomiarów polowych oraz potrzebne studia i po- miary do opracowania ewentualnych wariantów trasy. W czasie wyjazdu w teren 1) na podstawie stwierdzonych w terenie warunków geologicznych,. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Na trasowanie drogi mają wpływ następujące czynniki a) warunki ruchu i eksploatacji, b) warunki geologiczne i gruntowe, c) warunki śniegowe i panujące wiatry, d) nawiązanie do istniejącej sieci drogo- wej, e) usytuowanie trasy w stosunku do osiedli. Warunki ruchu i eksploatacji Zasadniczym warunkiem jest zachowanie możności ruchu z szybkością. podstawową na całości trasy lub przynajmniej na pewnych jej odcin- kach mających większe znaczenie dla ruchu. Jednocześnie należy pa- miętać o zachowaniu odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu, a więc o konieczności za- stosowania wszystkich u- rządzeń wpływających na podnieslenie bezpieczeń- I stwa ruchu, jak przechy- łek na łukach, ramp dro- gowych, krzywych przejś- ciowych, zachowania wa- runków widoczności pia- nowej i poziomej itp. Najmniejsze dopuszczal- ne promienie łuków przyj muje się zazwyczaj na podstawie przepisów tech- nicznych dla danej kate- gorii drogi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Warunki geologiczne i gruntowe W miarę możności należy unikać prowadzenia trasy drogowej przez tereny niepewne oraz nieodpowiednie pod względm hydroqeoloqicz- nyrn I qruntowyrn, jak bagna, odcinki przecięte jarami, odcinki usuwi- skowe, osypiska, odcinki zatapiane wodą powodziową itp. Jeżeli jednak zachodzi konieczność przecięcia odcinków bagnistych, należy przepro- wadzić dokładne badania terenu, pomiary głębokości zalegania gruntu bagnistego oraz ustalić najbardziej korzystne przejście przez tego ro- dzaju tereny. Jedno,cześnie należy rozpatrzyć warianty ewentualnego obejścia terenów bagnistych w celu porównania kosztów budowy. Ponieważ przejścia przez tereny bagniste wymagają zazwyczaj dowie- zienia ziemi do wykonania nasypów drogowych, należy określić miejsce pobierania tej ziemi. Niekorzystne również są przejścia trasy drogowej przez jary, powię- kszające się stale pod wpływem działania wody. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Jeśli trzeba koniecznie przeprawadzić trasę drogową przez tereny usuwające się, należy Uczyć się z wykonaniem, robót związanych ze stabilizacją usuwisk. Roboty te należy projektować do wykonania. bez- względnie przed budową drogi, w przeciwnym bowiem razie koszt ro- bót stabilizacyjnych wydatnie wzrasta. Warunki śniegowe i panujące wiatry Ze względów eksploatacyjnych należy pamiętać o trudnościach i ko- sztach związanych z odśnieżaniem dróg w okresie zimowym Dlatego też w czasie trasowania drogi należy brać pod uwagę kierunki panu- jących wiatrów w okresie zimowym. Trasowanie na stokach powinno odbywać się na stokach zasłoniętych od wiatru, ponadto najeży pamiętać o wykotzystaniu istniejącej roślinności (lasów) jako naturalnej ochrony przed zaspami śnieżnymi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Pokrycie studni powinno być wykonane z płyty betonowej lub innego materiału nieprzepuszczalnego, założonego szczelnie na ocembrowaniu; wystającym co najmniej 0,10 m ponad teren. Ocembrowanie musi się wznosić 1 m nad terenem i kończyć się higienicznym urządzeniem do czerpania wody. Studnię należy zaopatrzyć w szczelne i przylegające do ocembrowania przykrycie z betonu lub innego materiału nieprzepuszczalnego, otwór zaś do czerpania wody powinien być zaopatrzony w pokrywę na zawiasach, przylegającą do pokrycia studni. Niedopuszczalne jest czerpanie wody ze studni naczyniem przynoszonym z domu. Nieraz już bowiem zostały zanotowane wypadki zakażenia wody w studniach, a następnie wybuchu epidemii duru brzusznego, spowodowane użyciem do czerpania wody naczynia zakażonego. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Architekci identyfikują.
Zrównoważony rozwój
jako najważniejsza zmiana w przyszłości ich zawodu.
Zrównoważony projekt: Ekologia, architektura i planowanie to praktyczny, wszechstronny przewodnik po projektowaniu i planowaniu zbudowanego środowiska zgodnego z regionalnymi wzorcami ekonomicznymi, społecznymi i ekologicznymi.
W tej książce Daniel Williams wzywa profesjonalistów do przemyślenia architektury i postrzegania ich projektów nie jako obiektów, ale jako krytycznych, połączonych elementów całości, niezbędnych dla zdrowia ludzkiego, a także gospodarki regionalnej i ekologii.
Kompleksowy zakres, Sustainable Design odpowiada na kluczowe pytania, takie jak: – Jak zacząć myśleć i projektować ekologicznie – Jaka jest różnica między. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Francuscy architekci Manuelle Gautrand Architecture udostępnili nam nowy projekt salonu i centrum rozrywki w Kairze w Egipcie.
Betonowa struktura składa się z łączących się kręgów i sferycznych wnęk, które tworzą elastyczne wnętrze, pozwalając użytkownikom na bezproblemowy przepływ w różnych salonach.
- Przez większość czasu samochody są eksponowane jak dzieła sztuki na tych obrotnicach.
Cały projekt jest wyobrażany wokół tego monumentalnego sposobu pokazywania samochodów.
wytłumaczyli architekci. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

KSP Jürgen Engel Architekten zaprojektował niedawno rozszerzenie biblioteki o wielkości 77 000 metrów kwadratowych, aby pomieścić istniejącą Bibliotekę Narodową w Pekinie.
Nowy dodatek pomieści około 12 milionów książek i będzie używany przez około 12 000 osób dziennie.
Więcej o bibliotece po przerwie.
Kolekcja Si Ku Quan Shu, niespotykana w znaczeniu historycznym i kulturowym, zawiera manuskrypty wyprodukowane podczas dynastii Ching (1644.
1912). Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries