Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Wyniki badań w terenie pozwalają na wytypowanie wariantów trasy, a jeśli wariantów nie ma, ponieważ kierunek trasy jest oczywisty, umożliwiają one bardziej sprecyzowane ustalenie trasy bezpośrednio przed przystąpieniem do pomiarów szczegółowych. Rozmiary robót związanych ze zbadaniem wstępnym trasy w terenie w znacznym stopniu zależą od znaczenia gospodarczego trasy. Trasy magistralne (dalekobieżne, o nawierzchni ulepszonej) ze względu na swoje znaczenie, na koszt realizacji i koszty eksploatacyjne wymagają większego zakresu studiów i prac pomiarowych dla wyjaśnienia możliwości osiągnięcia jak największych oszczędności na kosztach budowy oraz dla ustalenia najbardziej celowego przebiegu trasy, aby w wyniku osiągnąć największe możliwe oszczędności na kosztach utrzymania i ruchu. Trasy lokalne mają ograniczone znaczenie i koszt inwestycyjny ich jest zazwyczaj mniejszy; w takich przypadkach stosuje się nawierzchnie niższych typów. Zakres robót, ze względu na szerokość drogi, jest mniejszy, a zatem i koszty budowy, jak również koszty utrzymania i ruchu dla dróg tego typu, są dla gospodarki narodowej mniejsze. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Trasa drogi dobrze dopasowana do terenu Zasadą jest, że ogólny kierunek trasy na każdym jej odcinku i między sąsiednimi punktami stałymi po- winien jak najbardziej zbliżać się do prostej linii powietrznej łączącej dwa punkty krańcowe tego odcinka. Jednak przy najbardziej sprzyjających warunkach tereno- wych należy ze względu na warunki ruchu unikać zbyt długich klerun- ków prostych, jako powodujących w eksploatacji zmniejszenie bezpie- czeństwa ruchu ze względu na ich nużące działanie na kierowcę. Drugim zasadniczym warunkiem jest harmonijne dostosowanie trasy drogowej Do otaczającego krajobrazu. Dla każdego rodzaju terenu i dla każdego rodzaju drogi warunek ten powi- nien przedstawiać się inaczej. Na przykład nie jest naturalna zbyt duża ilość zakrętów trasy drogowej w terenie płaskim, jak również nienatu- ralne są zbyt długie proste w terenie górskim, przecinające wiele wznie- sień i zaqłębień terenu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Na mapach w dużej skali po oznaczeniu punktów stałych, przeniesio- nych z mapy w skali mniejszej należy określić bardziej dokładnie obrane warianty trasy, w oparciu o bardziej szczegółowe dane dotyczące rzeźby terenu, warunków sytuacyjnych itp. Na mapach tego rodzaju należy nanieść również przejścia przez rzeki i potoki (w dalszych pracach pomiarowych zostaną one dokładnie wy- znaczone), nanieść bardziej szczegółowy przebieg wariantów trasy mię- dzy punktami krańcowymi danego odcinka z uwzględnieniem miejsco- wości i dojazdów do nich), ustalić wstępnie tzw. odcinki trudne trasy, np. odcinki o znacznych spadkach, błotniste itp., ustalić dokładnie od- cinki dróg istniejących nadające się do wykorzystania dla nowej trasy, ustalić bardziej dokładnie dojazdy do miejscowości, określić stopień trudności prac studiów i pomiarów polowych oraz potrzebne studia i po- miary do opracowania ewentualnych wariantów trasy. W czasie wyjazdu w teren 1) na podstawie stwierdzonych w terenie warunków geologicznych,. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Na trasowanie drogi mają wpływ następujące czynniki a) warunki ruchu i eksploatacji, b) warunki geologiczne i gruntowe, c) warunki śniegowe i panujące wiatry, d) nawiązanie do istniejącej sieci drogo- wej, e) usytuowanie trasy w stosunku do osiedli. Warunki ruchu i eksploatacji Zasadniczym warunkiem jest zachowanie możności ruchu z szybkością. podstawową na całości trasy lub przynajmniej na pewnych jej odcin- kach mających większe znaczenie dla ruchu. Jednocześnie należy pa- miętać o zachowaniu odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu, a więc o konieczności za- stosowania wszystkich u- rządzeń wpływających na podnieslenie bezpieczeń- I stwa ruchu, jak przechy- łek na łukach, ramp dro- gowych, krzywych przejś- ciowych, zachowania wa- runków widoczności pia- nowej i poziomej itp. Najmniejsze dopuszczal- ne promienie łuków przyj muje się zazwyczaj na podstawie przepisów tech- nicznych dla danej kate- gorii drogi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Warunki geologiczne i gruntowe W miarę możności należy unikać prowadzenia trasy drogowej przez tereny niepewne oraz nieodpowiednie pod względm hydroqeoloqicz- nyrn I qruntowyrn, jak bagna, odcinki przecięte jarami, odcinki usuwi- skowe, osypiska, odcinki zatapiane wodą powodziową itp. Jeżeli jednak zachodzi konieczność przecięcia odcinków bagnistych, należy przepro- wadzić dokładne badania terenu, pomiary głębokości zalegania gruntu bagnistego oraz ustalić najbardziej korzystne przejście przez tego ro- dzaju tereny. Jedno,cześnie należy rozpatrzyć warianty ewentualnego obejścia terenów bagnistych w celu porównania kosztów budowy. Ponieważ przejścia przez tereny bagniste wymagają zazwyczaj dowie- zienia ziemi do wykonania nasypów drogowych, należy określić miejsce pobierania tej ziemi. Niekorzystne również są przejścia trasy drogowej przez jary, powię- kszające się stale pod wpływem działania wody. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Jeśli trzeba koniecznie przeprawadzić trasę drogową przez tereny usuwające się, należy Uczyć się z wykonaniem, robót związanych ze stabilizacją usuwisk. Roboty te należy projektować do wykonania. bez- względnie przed budową drogi, w przeciwnym bowiem razie koszt ro- bót stabilizacyjnych wydatnie wzrasta. Warunki śniegowe i panujące wiatry Ze względów eksploatacyjnych należy pamiętać o trudnościach i ko- sztach związanych z odśnieżaniem dróg w okresie zimowym Dlatego też w czasie trasowania drogi należy brać pod uwagę kierunki panu- jących wiatrów w okresie zimowym. Trasowanie na stokach powinno odbywać się na stokach zasłoniętych od wiatru, ponadto najeży pamiętać o wykotzystaniu istniejącej roślinności (lasów) jako naturalnej ochrony przed zaspami śnieżnymi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Pokrycie studni powinno być wykonane z płyty betonowej lub innego materiału nieprzepuszczalnego, założonego szczelnie na ocembrowaniu; wystającym co najmniej 0,10 m ponad teren. Ocembrowanie musi się wznosić 1 m nad terenem i kończyć się higienicznym urządzeniem do czerpania wody. Studnię należy zaopatrzyć w szczelne i przylegające do ocembrowania przykrycie z betonu lub innego materiału nieprzepuszczalnego, otwór zaś do czerpania wody powinien być zaopatrzony w pokrywę na zawiasach, przylegającą do pokrycia studni. Niedopuszczalne jest czerpanie wody ze studni naczyniem przynoszonym z domu. Nieraz już bowiem zostały zanotowane wypadki zakażenia wody w studniach, a następnie wybuchu epidemii duru brzusznego, spowodowane użyciem do czerpania wody naczynia zakażonego. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Architekci identyfikują.
Zrównoważony rozwój
jako najważniejsza zmiana w przyszłości ich zawodu.
Zrównoważony projekt: Ekologia, architektura i planowanie to praktyczny, wszechstronny przewodnik po projektowaniu i planowaniu zbudowanego środowiska zgodnego z regionalnymi wzorcami ekonomicznymi, społecznymi i ekologicznymi.
W tej książce Daniel Williams wzywa profesjonalistów do przemyślenia architektury i postrzegania ich projektów nie jako obiektów, ale jako krytycznych, połączonych elementów całości, niezbędnych dla zdrowia ludzkiego, a także gospodarki regionalnej i ekologii.
Kompleksowy zakres, Sustainable Design odpowiada na kluczowe pytania, takie jak: – Jak zacząć myśleć i projektować ekologicznie – Jaka jest różnica między. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

KSP Jürgen Engel Architekten zaprojektował niedawno rozszerzenie biblioteki o wielkości 77 000 metrów kwadratowych, aby pomieścić istniejącą Bibliotekę Narodową w Pekinie.
Nowy dodatek pomieści około 12 milionów książek i będzie używany przez około 12 000 osób dziennie.
Więcej o bibliotece po przerwie.
Kolekcja Si Ku Quan Shu, niespotykana w znaczeniu historycznym i kulturowym, zawiera manuskrypty wyprodukowane podczas dynastii Ching (1644.
1912). Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘perlitobeton’

Wyniki badan w terenie

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Florian Holzherr Kilka miesięcy temu zaprezentowaliśmy wam zwycięski wpis na tegoroczny konkurs YAP na letnią instalację PS1, przyznany MOS Architekci (Michael Meredith, Hilary Sample), o czym pisaliśmy wcześniej.
Ta konkurencja była polem do eksperymentowania nad cyfrową produkcją, nowymi materiałami i nowymi technologiami budowlanymi – nawet pod ciasnym budżetem – jak widzieliśmy w 2008 roku z PF1 firmy WORKac.
Aby utrzymać świeży dziedziniec, serię.
Chaty.
podobne struktury, które są odwzorowane przez odwrócone łańcuchy (część trwających badań przez praktykę) działające jak kominy: pokryte sztucznym futrem zbiera ciepło ze słońca, przenosząc je do powietrza wewnątrz chatek, tworząc efekt komina, który utrzymuje przepływ powietrza do ochłodzić niższy poziom. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries