Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Przekroczenie terenów zalesionych

Posted in Uncategorized  by admin
September 24th, 2018

Przekroczenia tego rodzaju przy trasowaniu dróg zdarzają się często. Przekroczenia niewielkich lasów zazwyczaj nie napotykają na poważniejsze trudności, prócz konieczności ustalenia kierunku trasy i wyrąbania przesieki w lesie. Przekroczenia dużych obszarów leśnych wymagają studiów mapowych kierunku projektowanej trasy i określenia obranego na mapie kierunku w terenie. W wielu przypadkach stosuje się tyczenie wariantów trasy w terenie i tego rodzaju warianty wytycza się w terenie zalesionym, z możliwie najmniejszym cięciem drzew, stosując niekiedy tylko zwykłe wycinanie gałęzi. Dopiero po obraniu odpowiedniego wariantu przeprowadza się szczegółowe tyczenie trasy w terenie i wyrąb pasa terenu zalesionego. W warunkach trudniejszych kierunek trasy ustalony na mapie prze- nosi się w teren, nawiązując do kierunku północ-południe. Przekroczenie terenów bagnistych Przekroczenie terenów bagnistych wykonuje się przez tyczenie trasy drogi w terenie z jednoczesnym pomiarem głębokości zalegania gruntu bagnistego. W miejscach trudnych do przejścia odległości poziome określa się za pomocą dalmierzy. Celowy kierunek trasy w tym przypadku, jak i w przypadku przekroczenia terenów zalesionych, nie zawsze jest łatwy do określenia. Tereny bagniste najlepiej obchodzić, są bowiem one uciążliwe i wymagają specjalnych robót przy budowie drogi. Przekroczenie terenów bagnistych trasą drogową stosuje się tylko wyjątkowo i w razie przekroczenia krótkich odcinków zabagnionych. Trasowanie w terenie ma na celu nie tylko otrzymanie potrzebnych do dalszych studiów i pomiarów kierunków trasy drogowej, lecz również szeregu danych orientacyjnych, pozwalających na określenie z góry sposobu prowadzenia robót budowlanych, sposobu zaopatrzenia budowy w potrzebne materiały budowlane, wielkości potrzebnych obiektów i ich typów, rozmiarów robót ziemnych dla poszczególnych odcinków trasy i miejsca poboru materiału ziemnego, sposobu przekroczenia istniejących dróg i linii kolejowych itp. Wyznaczeniem tych wielkości zajmuje się pracownik prowadzący pomiary i studia terenowe. Są to niewątpliwie dane orientacyjne, jednak niezmiernie cenne do dalszego projektowania drogi i wykonania robót przy jej budowie. Również cennym materiałem są dane dotyczące istniejących warunków komunikacyjnych w rejonie budowy drogi, gdyż umożliwiają określenie kosztów i urządzeń potrzebnych do -dostarczenia materiałów budowlanych. Dlatego też ważnym momentem studiów polowych jest objazd terenowy i związane z nim uaktualnienie danych zawartych w mapach rejonu. [hasła pokrewne: posadzki żywiczne na taras, wzmacnianie fundamentów, ciężar objętościowy betonu ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ciężar objętościowy betonu posadzki żywiczne na taras wzmacnianie fundamentów