Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Sieć punktów wysokościowych

Posted in Uncategorized  by admin
September 23rd, 2018

Przy wykonywaniu pomiarów szczegółowych zakładamy sieć punktów wysokościowych (reperów) stałych i tymczasowych (roboczych); punkty te zostają dokładnie zaniwelowane i służą w czasie pomiarów do kontroli poszczególnych odcinków niwelacji pod względem wysokościowym, Ol Obiekty o świetle 5 – 10 m wymagają sporządzenia oddzielnej dokumentacji, lecz bez specjalnych założeń; stanowią one część projektu drogowego a w czasie wykonywania budowy służą za repery robocze do wyzna- czania wysokości poszczególnych punktów budowanej drogi. Za punkty wysokościowe stałe przyjmuje się a) znaki wysokościowe istniejącej sieci niwelacyjnej, b) repery stałe wmurowywane do murów, skał lub ścian budynków kapitalnych, c) schody murowane, fundamenty budynków, parapety mostów żelbetowych itp.; Za punkty wysokościowe robocze a) słupy drewniane zakopywane do ziemi, b) gwoździe i haki wbijane w ściany budynków, słupów, drzew itp. Znaki wysokościowe zakłada się wzdłuż trasy w odstępach podanych w dalszych rozdziałach; prócz tego, przy obiektach mostowych należy przewidzieć specjalne repery robocze. Dla tras znacznej długości lub w terenie górskim stosuje się wyznaczenie tzw. punktów stałych trasy. Punkty takie są pomocne również w terenie równinnym, chociaż nie są konieczne. Punkty stałe wyznaczają miejsca, przez które musi przechodzić trasa drogowa z tych czy innych względów. Określają one położenie linii trasy drogowej w układzie sytuacyjnym danego terenu, prócz tego, niektóre punkty stałe określają również wysokościowe położenie trasy (np. punkty przekroczenia rzek, grzbietów górskich itp.). Punktami stałymi, prócz wymienionych, mogą być dogodne przekroczenia linii kolejowych, miejsca skrzyżowań z Istniejącymi drogami, punkty włączenia się do sieci drogowej, wejścia do miast i osiedli itp. Trasowanie wykonuje się wtedy między punktami stałymi, przy czym przebieg trasy przy punkcie stałym oraz warunki jakie stwarza dla trasy dany punkt powinny być określone szczególnie dokładnie. Charakterystyczne warunki trasowania w trudnych terenach górskich zmuszają do stosowania rozwinięć w kształcie serpentyn; należy jednak pamiętać, że stosowanie serpentyn i rozwinięć na zboczach w znacznym stopniu obniża warunki eksploatacyjne drogi pod względem szybkości i ładowności wozów oraz bezpieczeństwa ruchu. [przypisy: posadzki żywiczne na taras, wzmacnianie fundamentów, ciężar objętościowy betonu ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ciężar objętościowy betonu posadzki żywiczne na taras wzmacnianie fundamentów