Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Trasa dolinowa

Posted in Uncategorized  by admin
July 22nd, 2018

Rozróżniamy trasy w dolinach rzek równinnych oraz trasy w dolinach górskich ( 20). W. przypadku pierwszym trasowanie jest zadaniem łatwiejszym, ponieważ teren równinny umożliwia bardziej dogodne obranie kierunków. Ponadto trasa w dolinie zabezpiecza dobre połączenie osiedli, położonych zwykle również w doli- nach. Dla tras dolinowych w terenie płaskim i falistym należy zbadać oby- dwa brzegi rzeki, wybierając kierunek najbardziej dogodny ze względów ekonomicznych i technicznych (najmniejsze roboty ziemne). W pewnych przypadkach kierunek trasy lub pewnej jej części będzie uwarunkowany sytuacją przejścia z trasą przez rzekę, tj. miej s- cero usytuowania przyszłego mostu. Należy również zbadać zasięg terenów zalewowych i starać się prowadzić trasę poza granicami terenów powodziowych. Dla przypadków dla których przesunięcie. trasy poza tereny zalewane okaże się niemożliwe lub nie- wskazane, ustalenie wysokości wysokiej wody powodziowej umożliwi zaprojektowanie niwelety drogi położonej w nasypie. Wreszcie należy ustalić, jako punkty stałe trasy dolinowej, miejsca przecięcia się trasy z potokami bocznymi, tj. miejsca usytuowania przyszłych obiektów na potokach bocznych. Dla wąskich dolin górskich, mających stoki strome, trasowanie napo- tyka na poważne trudności; trasę drogową układa się w zasadzie albo na jednym, albo też. na obydwóch brzegach rzeki, przy czym urządza się- częste przejścia z jednego brzegu na drugi. Przejścia te są potrzebne dla połączenia osad położonych na różnych brzegach oraz umozliwienia przeprowadzenia trasy drogowej z ominięciem stoków zbyt stromych i usuwiskowych. nieodpowiednich do usytuowania trasy drogi. Trasy tego rodzaju wymagają zazwyczaj wykonania kilku wariantów oraz ich porównania pod względem ekonomicznym i technicznym. Przejścia przez rzeki i przekroczenia zagłębień terenu (ustalenie miejsc budowy obiektów drogowych) wymagają dokładnych badań. W wielu przypadkach nasuwają się również warianty przeprowadzenia trasy tunelem pod stokiem górskim, zamiast wykonywania wielkich i kosztownych robót ziemnych. Jednak w zasadzie tunele drogowe, zwłaszcza w warunkach pozamiejskich, nie są wskazane, nawet gdyby koszt ich budowy był mniejszy niż koszt budowy normalnej trasy drogowej w bardzo trudnych warunkach górskich. Powodem tego są bardzo wysokie koszty utrzymania tuneli, wymagających stałego oświetlenia, konserwacji samej konstrukcji tunelu i odwodnienia. [więcej w: atosiban, wzorcowanie przyrządów pomiarowych, listwa do zabudowy karnisza ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: atosiban listwa do zabudowy karnisza wzorcowanie przyrządów pomiarowych