Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

TRASA DROGOWA W TERENIE Warunki

Posted in Uncategorized  by admin
September 25th, 2018

TRASA DROGOWA W TERENIE Warunki trasowania dróg w różnych terenach są odmienne Poniżej wymieniamy kilka uwag dotyczących usytuowania tras dro- gowych w terenie oraz najbardziej racjonalneqo Ich tyczenia. Trasa w terenie falistym Trasowanie dróg w terenie falistym i podgórskim, wymaga wnikliwego badania charakteru terenu, dostosowania dróg do naturalnej jego rzeżby z jednoczesnym zachowaniem wszystkich warunków tech- nicznych, wymaganych od danej kategorii drogi. Trasę w takim terenie charakteryzują krzywizny o .dużych promieniach, nieco większe pochy- lenia podłużne i częste załomy odwrotne niwelety drogi. Często następujące po sobie nasypy i wykopy w terenie falistym i podgórskim wskutek niedostatecznie dobreqo dopasowania trasy dro- gowej do terenu nie przyczyniają się do upiększenia krajobrazu, po- mimo że technicznie trasa może być przeprowadzona z zachowaniem wszelkich wymagań ruchowych. Promienie łuków poziomych w terenia falistym są uzależnione w zasadzie od charakteru drogi; dla dróg pod- rzędnych promienie te są mniejsze, prowadzenie trasy w tym przypadku jest łatwiejsze. Dla dróg ważniejszych promienie są większe, a pochyle- nie łagodniejsze, prowadzenie trasy w terenie jest trudniejsze, dostoso- wanie trasy do terenu wymaga ,w wielu przypadkach porównania kilku wariantów i przetyczenia ich w terenie. Trasa w terenie górskim Trudności, jakie powstają .przy tyczeniu trasy w terenie górskim, są znaczne. Prowadzenie w takim terenie trasy zarówno z przestrzeganiem wymaganych warunków technicznych, jak i z dostosowaniem trasy do terenu jest nieraz niezmiernie trudne. W zasadzie ustalanie trasy w te- renie górskim wymaga .wytyczenia kilku wariantów, a nawet zdjęcia tachimetrycznego terenu w celu bardziej pewnego obrania kierunków na podstawie materiału mapowego. Stosowanie łagodnych krzywizn jest z reguły utrudnione; to samo odnosi się do stosowania prostych między łukami poziomymi. Właśnie w terenie górskim znajduje zastosowanie sposób tyczenia tras w ciągłej krzywiźnie, bez prostych, stosowany do dróg ważniejszych. Trasę w terenie górskim charakteryzują duże roboty ziemne, znaczna ilość obiektów, stosunkowo duże pochylenia podłużne i małe promienie łuków poziomych. Szybkości podstawowe dla takich tras są zazwyczaj mniejsze niż dla tras nizinnych i podqórskich. [więcej w: domy w stylu skandynawskim, regulus grzejniki kanałowe, pozwolenie na budowę kto wydaje ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: domy w stylu skandynawskim pozwolenie na budowę kto wydaje regulus grzejniki kanałowe