Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Trasy turystyczne Osobny rodzaj tras

Posted in Uncategorized  by admin
February 24th, 2018

Trasy turystyczne Osobny rodzaj tras drogowych stanowią trasy dróg turystycznych projektowanych w okolicach ciekawych pod względem turystycznym. są to przeważnie trasy górskie i podqórskie. Spotykane są również trasy o znaczeniu turystycznym i w terenach równinnych i falistych, które zazwyczaj mają także znaczenie gospodarcze. Drogi turystyczne powinny być projektowane z uwzqlędnieniem zagadnień perspektywy, gdyż trasy te powinny podkreślać piękno otaczającego krajobrazu. Warunki techniczne projektowania tras turystycznych są bardziej to- lerancyjne niż innych tras drogowych. Dotyczy to przede wszystkim szerokości nawierzchni i ,korony drogi, które mogą mieć szerokość mniejszą niż drogi qospodarcze. Promienie łuków oraz szybkość pod- stawowa mogą również być mniejsze. Wszystko to pozwala na lepsze dostosowanie tras dróg turystycznych do krajobrazu oraz na przepro- wadzenie ich w terenach trudnych i nie zawsze dostępnych dla dróg .gospodarczych. Drogi o dwóch jezdniach jednokierunkowych Drogi ważniejsze (np. autostrady przeznaczone wyłącznie do szybkiego ruchu samochodoweqo) mają z-azwyczaj dwie jezdnie jednokierunkowe. Jest to wymagane dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu. Trasowanie dróg tego rodzaju napotyka na szczególne trudności ze względu na dopasowanie do terenu szerokiej korony drogi, mieszczącej dwa kie- runki ruchu oraz dzielący je pas zielony. Ułatwiamy sobie nieraz za- danie, trasując osobno każdy z kierunków ruchu i otrzymując w ten sposób dwie drogi o szerokości dwa razy mniejszej. Trasowanie tego rodzaju jest korzystne z punktu widzenia ruchu dro- gowego, gdyż polepsza warunki bezpieczeństwa ruchu na trasie. Nato- miast rozdzielenie kierunków ruchu powoduje trudności przy włączeniu takiej trasy do sieci drogowej rejonu – dotyczy to przede wszystkim autostrad, wymagających skrzyżowań swobodnych. Zwłaszcza na odcin- kach tras stokowych korzystne jest rozdzielenie kierunków ruchu na osobne jezdnie umieszczone na różnych wysokościach, co daje poważne oszczędności na robotach ziemnych. Trasa na wododziale Projektowanie trasy drogowej na wododziale w niektórych przypad- kach może być korzystne. Roboty ziemne są wówczas mniejsze; przy dostatecznie długich kierunkach, jakie umożliwia wododział, trasa tego rodzaju może być ekonomicznie w zupełności usprawiedliwiona. Należy jednak zwrócić uwagę na połączenia projektowanej trasy z po- łożonymi w dolinach osiedlami, oraz na stałość zboczy wododziału. [przypisy: deska tarasowa, deski elewacyjne, boazeria drewniana ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: boazeria drewniana deska tarasowa deski elewacyjne