Nieruchomości – zakup i urzadzenie
Na co zwracac uwage przy zakupie mieszkania…

Trasy w dolinach górskich

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2018

Trasy w dolinach górskich, gdzie spadek rzeki górskiej przekracza -dopuszczalny spadek dla trasy drogowej, wymagają często rozwinięć na zboczach. W takich przypadkach staramy się wykorzystać doliny boczne na rozwinięcie trasy. Trasy dolinowe wymagają połączeń trasami przekraczającymi grzbiety górskie. Przekroczenia tego rodzaju wymagają wykonania rozwinięć nil o stokach bocznych doliny głównej lub też na stokach doliny bocznej. Rozwinięcia trasy wymagają dokładnych studiów i sporządzenia kilku wariantów w celu wybrania najbardziej odpowiedniego. Dla ułatwiania pracy przy trasowaniu w trudnych przypadkach wykonuje się zdjęcie tachimetryczne dla całego lub części terenu, na którym ma być wykonane rozwinięcie; na takim zdjęciu (planie warstwicowym) projektuje się rozwinięcie i elementy serpentyn, a następnie przenosi się je w teren. Przekroczenia grzbietów górskich mogą również być brane pod uwagę jako wariant trasy, jeżeli rzeka górska tworzy ostre zakole, a trasa drogowa może być poprowadzona w linii prostej krótszą drogą (jeśli na zakręcie rzeki nie ma osiedli, które trasa łączy). W takim przypadku należy porównać warianty trasy poprowadzonej wzdłuż brzegów rzeki i z przekroczeniem grzbietu górskiego. Przekroczenia grzbietów górskich wymagają zwykle specjalnych studiów na mapach w różnej skali w celu odnalezienia najbardziej odpowiedniego miejsca przekroczenia. Zazwyczaj istnieje kilka wariantów przekroczeń, z których najbardziej odpowiedni wybiera się na podstawie porównania wariantów, jednak z uwzględnieniem ogólnego kierunku trasy i ewentualnych jej wydłużeń. Przekroczenia linii kolejowych, rzek i potoków Przekroczenia linii kolejowych o projektuje się w jednym lub w roznych poziomach, zależnie od ważności linii kolejowej i drogi. Przekroczenia linii kolejowych pierwszorzędnego znaczenia przez wszelkiego rodzaju drogi powinny być wykonane w dwóch poziomach. Przekroczenia jednopoziomowe można stosować tylko na drogach i liniach kolejowych podrzędnych. Od typu skrzyżowania zależy wybór jego miejsca. Przekroczenia w różnych poziomach dla drogi przechodzącej górą korzystnie jest projektować w miejscach, gdzie linia kolejowa przechodzi w wykopie; zapewnia ta przy budowie drogi najmniejsze roboty ziemne. Natomiast niekorzystne jest przekroczenie linii kolejowej położonej w niskim lub średnim nasypie przez trasę drogową poprowadzoną górą, ponieważ powoduje to nadmierne roboty ziemne. [przypisy: blachodachówka gontopodobna, meble pracowniczne, bramy segmentowe łódź ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówka gontopodobna bramy segmentowe łódź meble pracowniczne